Alla inlägg den 25 oktober 2014

Av Kaela - 25 oktober 2014 12:32

 


Vi är ju i flytt-tagen. Om prick fyra veckor har vi lämnat huset för att under tre månader bo i en etta på 27 kvm.

(Det blir ett bra test på kärleken)

Första mars flyttar vi till vårt egentliga boende - det är ännu under uppbyggnad.

Operation storsortering har pågått en tid och ibland är det inte bara saker som ska kastas....det kan dyka upp en sån här bild - som verkligen triggar nostalgin!


Lilla BimBim som minstingen Benjamin fortfarande kallas ibland  - trots att åren blivit många - räcker en bukett självplockade blommor till mamma under en utflykt.

Storasyster Rebecca övervakar.


Av Kaela - 25 oktober 2014 11:44

 





Jag ber att du ska se på mig
med varma ögon
med ögon som ler
och säger:
Vad fint att du klarar det.


du är modig.
tvekar inte
tar fajterna


se på mig
med ögon
som ser förbi
mina misstag
mina tillkortakommanden



lyssna på mig
med öron
som hör det jag ville säga
och inte bara det
jag säger



rör vid mig
med varma händer
mjuka
helgade händer


se mig - hör mig - rör mig
med kärlek

om du verkligen
vill veta vem jag är


Kaela

Av Kaela - 25 oktober 2014 09:21

 



Det goda du gör idag

glömmer folk ofta i morgon;
Gör det ändå!


Om du är framgångsrik

kommer du att få några falska och några verkliga fiender;
Var framgångsrik ändå!


Om du är snäll kanske folk anklagar dig för att ha
själviska, dolda motiv,
Var snäll ändå!


Om du är ärlig och uppriktig kanske folk lurar dig;
Var ärlig och uppriktig ändå!

Vad du tillbringat år med att bygga kan
någon kanske förstöra över en dag;
Bygg ändå!


Om du finner kärlek och sinnesfrid
kan andra bli avundsjuka;
Var lycklig ändå!


Ge världen det bästa du har,

det är kanske aldrig tillräckligt;
Ge ändå världen det bästa du har!


Du förstår,

när det kommer till den slutliga räkenskapen
så är det mellan dig och Gud;


Det var ändå aldrig
mellan dig och de andra!


För mig okänd poet


Av Kaela - 25 oktober 2014 09:16

Om du undrar över var Frivilligcentralens hemsida tagit vägen så har den varit under rekonstruktion och dessutom bytt webbhotell.

Nu är det inte mycket du kan läsa där - men det kommer......


Frivilligcentralen står det på "länkar "- och där kan du hålla koll varefter den blir mer och mer innehållsrik.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards