Alla inlägg den 14 november 2017

Av Kaela - 14 november 2017 22:22

   

Två underbara timmars umgänge med mina fina frivilligvänner - och ett oräkneligt antal kramar!

Tonbandets ljuva toner som smeker örat!

Mera fest kan inget bli! 

Av Kaela - 14 november 2017 16:52

 

 

Jag behöver Dig

som bäcken behöver rännan
för att kunna porla

som blommorna behöver solen

jag behöver Dig
som örnen behöver vinden
för att kunna breda ut sina vingar

som vattnet behöver kannan

och stjärnorna kosmos

behöver jag Dig

jag är penseln
Du är målaren
jag är strängen
och Du är harpospelaren

jag behöver Dig
som leran behöver krukmakarens händer

som låset behöver nyckeln

som skeppet behöver sitt roder
och korallerna ett hav...


 - jag behöver Dig....

 

Kaela

Av Kaela - 14 november 2017 13:20

        


Vår tid har högre byggnader än någonsin - ,men vårt tålamod är lägre än förr.

Vi bygger bredare och bredare vägar men vi får allt smalare synvinklar.

Vi köper mer - men njuter mindre av det.

Vi längtar efter gemenskap - men singelhushållen är flera än familjerna.

Vi har fått maskiner för allt som ska göras - men vår tid krymper.

Vi har längre och längre utbildningar - men mindre och mindre av sunt förnuft.

Mer kunskap, men mindre omdöme.

Vi har fler experter, men också mer problem.

Fler läkarstationer och apotek - men också mer sjukdomar

Vi har flerdubblat våra ägodelar, men reducerat vår uppfattning om värde.

Vi har lagt år till livet men inte liv till åren.

Vi har varit hela vägen till månen och tillbaka,men har problem att korsa gatan för att möta den nya grannen.

Vi har besegrat yttre rymden, men inte lärt oss inkludera alla människor i vårt VI'

Vi har lyckats bryta ner atomen i mindre bitar,men inte våra egna fördomar.

Vi har höga inkomster, men lägre moral.

 

Vi lever i en tid av dubbla inkomster, men med fler skilsmässor i en tid av vackra hus, men brustna hem.

 

Dettaär en tid då det finns mycket i skyltfönstret men just ingenting på lagret.

 

Tycker du detta låter deprimerande?

Ja, du har helt rätt!


Detta inlägg är mina anteckningar ifrån en föreläsning av en som sa om sig själv: "Jag är framtidsforskare  och sådana som mig försöker genom att anaIysera då-tiden och nu-tiden förutse fram-tiden.
Så här dyster var hans analys av vår samtid!

Men det finns hopp - sa han! För framtiden! 
Pendeln svänger.

Många vill bromsa idag.

Många ungdomar värdesätter tid och upplevelser mer än pengar och ägodelar.

Det är bra!

 Men det jag kände mig lite nedstämd över är att tillhöra den generation som ställt till det så här illa!

Vilken tur om vi lyckats få klokare barn!

 

Av Kaela - 14 november 2017 07:23


     



En ny dag är alltid en ny början!

Det får vi möjlighet till när morgonen gryr.
Vi kan försöka tänka att vi är lika nya som vår nya dag!

Att natten som gick suddade ut alla tråkigheter från igår.

Och endast bevarade de skimmerstunder som dagen igår också innehöll.
Tänk att vi har en möjlighet att börja om var 24:e timme!

Vi har haft en natt emellan igår och idag!

Vår sömn är som vi vet en läkande kraft
Våra hjärnor blir hela tiden översköljda med information om både ont och gott.
Bästa sättet att rensa ”hårddisken” och sortera all denna information som vi tagit in, är att få tillräckligt med vila och sömn  och drömmar.!

Så att  vi kan  vara närvarande här och nu.
Nu när vi är lite nya och har en ny dag i famnen då kan vi pröva på att le mot dem vi möter.....

Du vet inte gur långt detta ditt leende kan gå....

Du ler mot en person på gatan i Skara eller i Härnösand ....så ler denne mot nästa och så vidare.

Kanske har du skickat ditt leende ända till Kina!

Vem vet!







Av Kaela - 14 november 2017 06:16

     



Tisdag 14 november är det -3 grader, svag vind och klart klockan 06.00 på morgonen på min plats på jorden.

Emil och Emilia har namnsdag idag och jag gratulerar så hjärtligt!

Lika hjärtliga gratulationer får DU som har födelsedag idag!

Ta hand om DIN dag och gör den som DU vill ha den!
Två teman delar på utrymmet idag: *Internationella diabetesdagen och *Ostkakans dag*

 

* Emil härstammar från det latinska ordet aemulus som betyder "rival".
Kan även betyda den flygande lärkan.
Namnet blev populärt under 1970-talet då Astrid Lindgrens bok om Emil i Lönneberga filmades och sedan början på 1990-talet har namnet ständigt stigit i topplistorna.
I vårt land finns det 53 560 män ( de flesta runt tjugo år) som heter Emil.

Dessutom 21 kvinnor!

3 personer bär namnet som efternamn.

 

* Emilia är den feminina formen av Emil som kan härledas till det romerska släktnamnet Aemilius (Aemilia för den feminina motsvarigheten), som betyder ivrig eller flitig. 
Emilia har använts i Sverige sedan mitten av 1600-talet, och namnets popularitet i Sverige har ökat markant sedan 1970-talet.I vårt land finns 13 753 kvinnor m som bär namnet Emilia. Medelåldern är 15 år) Dessutom finns det 5 m'n som heter så.

 

 

 

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards