Alla inlägg den 27 april 2008

Av Kaela - 27 april 2008 23:02

Nanna, trist att du inte kan läsa själv längre- men ändå bra att det fungerar att läsa högt.

Nej bert Karlsson är väl ingen idol för mig precis heller, men precis som du säger har han säkert levt ett intressant liv.

Önskar dig och alla andra en god natt Nanna!



Av Kaela - 27 april 2008 22:11

"Het" kvällschoklad

Ett tips på hur din varma choklad får lite sting:

Gör så här:
Gör varm choklad på det sätt du brukar
låt en eller ett par "rutor" mörk choklad smälta ner i den för extra "chokladighet"
stänk i lite cayenne- eller chilipeppar

voila!


Ett förenklat alternativ är:
Gör varm choklad på det sätt du brukar
Strö över Santa Maria kryddmixen Cacao & Chili

Av Kaela - 27 april 2008 19:18


Tre böcker som jag har ägnat en del av den senaste veckans nätter åt.

Svårt att släppa dem om man börjat

Alla tre av Anna Gavalda


TILLSAMMANS ÄR MAN MINDRE ENSAM
Ensamheten är den största faran. Att vara ensam är att inte finnas, att inte kännas. Att vara ensam är också att gömma sig. Ensam kan man vara i sitt lilla, smutsiga rum likväl som på en fest full med människor. Camille har varit ensam så länge. När Philibert, hennes märklige granne, räddar henne från det utkylda rum där hon legat svårt sjuk i flera dagar, är det dock lika mycket för sin egen skull han gör det.


JAG ÄLSKADE HONOM

Romanen Jag älskade honom är också en berättelse om kärlek och svek. Chloé, en trettioårig kvinna och småbarnsmamma, har blivit lämnad av sin man för en annan kvinna. Hennes svärfar bjuder henne till sitt landställe över en helg, kanske av medlidande men också för att han själv vill få tillfälle att berätta sin historia. Över en flaska vin sent på kvällen avslöjar han för Chloé att även han mötte en annan kvinna en gång som han var djupt förälskad i. Men till skillnad från sin son valde han att stanna kvar hon sin fru och sina barn, något han delvis ångrar. Rätt eller fel? Romanen lämnar inte något entydigt svar. Det är svårt att älska!


JAG SKULLE VILJA ATT NÅGON VÄNTADE PÅ MIG NÅGONSTAN

är en samling noveller.


Du kan hitta alla på AdLibris

Jag tror till det lägsta pris du kan få tag i dem.


i pocket blir det dryga hundralappen för alla tre


http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9100113972



Av Kaela - 27 april 2008 19:15

Ensamheten skulle inte vara så illa om man bara hade någon att dela den med.
Ziggy

*****

Att vara ensam är skönt när man önskar vara det, men inte när man är tvungen att vara det.
Anette Kolb

*****

Ensam glädje är halv glädje. Ensam sorg är dubbel sorg. Grethe Heltberg

Av Kaela - 27 april 2008 16:59



Omtanken är den bästa tanken!

Okänd tänkare

Av Kaela - 27 april 2008 16:57


Härligt Nanna att jag kunde dela ett recept med dig.

Och det är ju precis så enkelt - är man vegetarian kan man ändå använda det - bara ersätta köttet med Quorn!

Kram

Av Kaela - 27 april 2008 16:55

Ja Sissel..det är så sant att det är vi kvinnor som tar mest hand om våra barn - därför ligger det i våra händer att göra dem till jämställda män.

Visserligen tar de intryck av andra också- men vi är de viktigaste.

Ha en härlig avslutning på helgen!


Vilken härlig tanke av din lille son.

Hur det var på stenåldern.

Ja, jag kan faktiskt minnas att min mamma som var 31 år äldre än mig fick mig att tro sånt också.

Inte stenåldern...men medeltiden i allafall.


Kram!

Av Kaela - 27 april 2008 15:20

 


Har du funderat över likheterna/olikheterna med att vänta barn som är magen och barn som är i hjärta (adoptivbarn) då är här ett otroligt väl skrivet och utförligt brev från en blivande adoptivmamma.

Jag har ju själv två adopterade barn och vet alla de frågor man får- älskar man de barnen lika mycket som de egna...man kan inte svara---det är ju egna barn!


http://abramsson.se/adoption/vill%20du%20forsta.htm

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards