Alla inlägg den 11 juni 2008

Av Kaela - 11 juni 2008 22:10


Du håller mitt hjärta i dina händer,
var rädd om det snälla, snälla du.
Det är skört, det har piskats mot längtans stränder
så länge att det nästan gått itu.
Bara du kan se den längtan som sliter i min själ.
Bara du kan någonsin göra mig hel.

Per har skrivit denna- men faktum är att när vi älskar någon och är älskade tillbaka så håller viv arandras hjärtan i våra händer.

Det gäller att skydda och akta....

Livets bästa gåva är kärlek - den som älskar oss litar på oss...

Med detta sätter jag punkt för idag och önskar alla er hjärtans kära vänner en god natt!


Av Kaela - 11 juni 2008 21:32


 


Mamma pussade sin son framför förskolepersonalen...åtalades tydligen för detta eftersom hon nu har friats...hur långt ska denna skräck driva oss...vågar vi pussa våra barn och barnbar - eller blir vi åtalade för sexuellt övergrepp då?

http://www.dagen.se/dagen/TTNews.aspx?ID=8549&newsType=Inrikes

Av Kaela - 11 juni 2008 20:38

Det blev inte succe när det gällde mötet mellan frivilligarbetaren och mottagaren.

Vi - jag och frivilligarbetaren möttes av en förvirrad äldre kvinna iklädd nattlinne.

Något tycks ha hänt sedan äldrevårdskuratorn anmälde behovet.

Fick lov att meddela den hemtjänst hon hör till- och ja- de hade lagt märke till att det "var knas med tanten" men inte riktigt vetat vad de skulle göra.

För hennes del är det nog vårdboende som gäller.
Kändes sorgligt- hennes möjlighet till en guldkant kom lite för sent- när hon inte längre kan ta emot den.


Av Kaela - 11 juni 2008 20:36

Härligt att Hannah gillade receptet på fiskgrytan.

Den är faktiskt supergod!
kram och smaklig måltid!


Av Kaela - 11 juni 2008 14:26



Nu rusar klockan och jag hinner inte skriva mer än att nu rusar jag på hembesök.

En ensam gammal dam ska förmedlas med en villig frivilligarbetare.

Det är alltid lite spännande n'är det första mötet sker-kommer det att fungera.....

Av Kaela - 11 juni 2008 10:45


Nu kan jag ju inte låta bli att hjälpa kocken Hannah med ytterligare ett recept.

Hoppas att hon gillar fisk.



SE TILL ATT HA HEMMA:

4 portioner.


Ett halvt kilo fisk, ( ska vi undvika)men sej eller någon av de nya varianterna som jag inte kan namnen på.
1 halv purjolök
4 tomater

1 fisktärning

4-6 potatisar(beroende på storlek)
4 ägg

cirka 3 dl vatten

saften av en halv citron
salt vitpeppar


BÖRJA MED ATT:

Koka potatisen ungefär halvkokta.

Koka äggen ca:10 minuter.

Ta fram fisken.

Slå vattnet i en gryta som du beräknar kan rymma allt.

Lägg i fisktärningen.

När vattnet  sjuder och tärningen är smäl lägger du i fisken.

Låt koka ca 10 minuter

Skiva potatisen

hacka äggen

Lägg detta i grytan.

Strimla purjolöken och lägg på.

Skiva tomaterna och toppa med dem.

Låt nu alltsammans koka knappt tio minuter till.


Ställ grytan på bordet.

Hela middagen finns i samma gryta!

Servera gärna knäckebröd till.



Av Kaela - 11 juni 2008 10:39

 


Hej Anette!

Härligt att jag kunde hjälpa Hannah med det receptet.

Det kommer hon att klara alldeles utmärkt!

Och ni kommer att få njuta av resultatet!
Kram till både dig och den unga kocken!

Av Kaela - 11 juni 2008 08:52


 


regn regn regn...ja det är inte ofta man längtar efter regn men just nu är det så dammigt så att köra bil på Norrköpings gator är som att göra det i öknen.

Stora dammoln virvlar upp och försämrar sikten.

Det behövs lite regn så att dammet lägger sig.

Är man dessutom damm och pollenallergiger så är längtanefter en renande regnskur ordentligt stor.

Men på lördag vill jag inte ha regn för då går vårt flyttlass!

http://tv4vadret.se/1.493235/2008/06/09/nu_blir_det_regn#

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards