Alla inlägg den 18 oktober 2016

Av Kaela - 18 oktober 2016 20:43

  1.  

Vi har alla hört det en miljon gånger - eller i varje fall minst flera tusen gånger: "följ ditt hjärta".
Men vad innebär det egentligen - att följa sitt hjärta?
Det låter väldigt bra och fint - men vad innebär ordenför dig - för mig...

  Det händer att jag inte alltid följer mitt hjärta  -  för vet du var - det kan vara riktigt tufft att göra det.
Man blir sårbar. 
Och jag börjar ana att, som en väldigt vis person en gång sa till mig: "bakom din rädsla och sårbarhet döljer sig en orubblig kraft - -det är den du ska nå - ge dig ut för det!"

Nu skickar jag orden vidare till DIG!
Du har väl sett filmen: "Skicka vidare"


11-årige Trevor McKinney bor i Las Vegas fattiga kvarter med sin mamma Arlene som försöker vara en bra mamma samtidigt som hon har två jobb och sliter för att ge sin son ett bättre liv.

Trevor och hans klasskamrater får en uppgift av sin SO-lärare, Eugene att tänka ut ett sätt att kunna förändra världen. Trevors idé bygger på att istället för att tacka för en tjänst genom en gentjänst så skickar man tjänsten vidare till tre andra personer.

Jag vet att det är mer än tre som läser detta - så skicka vidare - något blir glad.....


Ha en skön tisdagskväll och glöm inte att livet pågår även på tisdagkvällar.....




Av Kaela - 18 oktober 2016 05:48

 


"Mitt liv är ingenting som skall mätas. Varken bocksprånget eller soluppgången är några prestationer. Ett människoliv är heller ingen prestation utan ett växande in mot fulländningen"....skrev en gång Stig Dagerman.

 

Orden kom till mig idag under min morgonstilla sund på min iskalla och mörka balkong.

 

Han hade så rätt, Stig Dagerman- det vet vi egentligen alla ändå är vi experter på att möta.

Mäta och jämföra.

 

Och det behovet har ökat supersnabbt.

En gång var det grannen och kanske någon mer vi mätte och jämförde oss själva med.

Idag är det väl halva eller till och med hela världen när vi vandrar runt i det jag kan tycka många ¨gånger är den stora ödsligheten på våra sociala medier.

 

Det vi visar för omvärlden är ju en tillrättalagd och sannerligen förskönad version av verkligheten.
När det är alla dessa tillrättalagda "ytor" vi jämför oss med då haltar den u verkligen.

Det är lätt att överskatta andra, samtidigt som man förminskar och förringar sina egna förmågor och begåvningar.


Jämföra ska man inte göra överhuvudtaget.

En del säger att man ska jämföra sig med sig själv.

Och det kan man förstås göra.

För ett år sedan var jag där - nu är jag här...

 

Jag tänker vara glad idag - för att jag är jag och jag hoppas DU är glad för att du är du!
DU är okay, ja DU är fantastisk - och det är faktiskt jag också.....

 

Ett citat att ta med dig ut i dagen.....

 

"Var och en kan bara gå sin egen väg."

Joann Davis

 

 

 

 

Av Kaela - 18 oktober 2016 05:35

 




Lukas har namnsdag - den 18 oktober!

Stort grattis och en önskan om en särskilt fin dag till namnsdagsbarnet!

 

Lukas eller Lucas är grekiskt och härstammar från namnet Lucanos som betyder "den som kommer från Lucania", vilket ligger i Syditalien.
Namnet finns i almanackan för att hedra evangelisten Lukas.
Lukas är också det äldsta noterade namnet som man har funnit bland dopnamn i kyrkoböckerna, namnet noterades redan på 1200-talet.

Cirka 8 250 män bär namnet!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards