Alla inlägg den 2 oktober 2016

Av Kaela - 2 oktober 2016 20:26


   

Bilden föreställer inte pojken jag berättar om. Hör till våra privata bilder. 

 

 

Ett samtal mellan mig och mannen i mitt liv över söndagsmiddagens Chili con Carne fick så djupa dimensioner att känslan lever kvar ett par timmar senare som en sorg inom mig.


Vart är vår värld på väg? Vad gör vi i Europa med flyktingarna....

på nyheterna mötte vi en förtvivlat gråtande 9-åring.

Vi grät båda två, både min man och jag när vi såg denna förtvivlade lilla unge.

Jag hade gråtit tidigare då jag följt en delad länk på Facebook och fick läsa om hur våra myndigheter flyttat en familj på fem personer från Borlänge där just denna förtvivlade nioåring bott och fått en vän. Nu slets han ifrån även denne vän.

Hans sista minne av en vän i Syrien just innan familjen reste var att se denne vän - ett barn på 8 år skjutas i huvudet.

Separationen från Borlängevännen rev upp allt detta igen.

Hur vågar vi bara behandla människor på detta grymma sätt.

Det är ju misshandel!!!!


Och inte ger det oss gott hopp för framtiden!
Vad kommer att hända med denne lilla nio åring och andra barn i hans situation.

De har rätt att möta kärlek och förståelse och inte tvångsåtgärder i sitt nya land.


Från en lite missmodig och ledsen Kaela kommer en önskan om att DU har det gott!



....och så ett citat....


"När det finns kärlek så är det lätt att dela en potatis"
Irländskt Ordspråk




Av Kaela - 2 oktober 2016 14:57

 


Kaffe med våffla, grädde och hjortronsylt på balkongen 2 oktober och solen bränner genom tunn blus och fötterna saknar både strumpor och skor....

Vilken höst vi har!


Av Kaela - 2 oktober 2016 09:56

   


En gång i tiden fanns ett TV-program som hette "Sköna söndag"


Jag tror programmet startade under 80-talet och fortsatte en bit in på 90-talet.

Det vill säga innan du som är 20 år var född.

Men för oss som var födda då tror jag det representerade lite lagom av flärd och mode, blommor och odling och lite annat för att vi skulle slå på TV:n på söndagmorgonen.

Nu finns inget sådant TV-program längre.

Men sköna söndagar finns!

Underbart - eller hur -  att vakna till en solig och lite småkylig oktobersöndag!

Jag älskar söndagar men har inte kunnat låta bli att lägga märke till att det finns människor som har mycket svårt att fördra dem.

Många upplever stress, oro och rent av panik inför den stundande veckan.
Vilket förmörkar söndagen.

Det kan påverka sömnen negativt  och så blir det just därför en tuff start på nya arbetsveckan imorgon.

 

Söndag ÄR en bra dag tycker jag.

En dag att vara lite lat på.

Och lata behöver vi vara ibland.


Just nu njuter jag av en söndagsmorgon då det är tyst i huset och nästan inga bilar på gatan- ett stilla solsken och hög klar luft!

Man kan inte ha det bättre.


Önskar DIG en god söndag oavsett hur du avser att använda den!!


Och så ett citat:


"Sinneslugn uppstår när vi accepterar saker som de är."
Jack Kornfield





Av Kaela - 2 oktober 2016 09:09

 

 

 

Idag är det söndagen 2 oktober och Ludvig och Love har namnsdag.

Jag gratulerar och önskar en fin bemärkelsedag!

 Ludvig betyder beröm och kämpe och är ursprungligen ett forntyskt namn!

Från att ha varit ett ovanligt namn har allt flera små pojkar fått namnet och nu är det cirka 14 500 som heter Ludvig i Sverige.

 Love har nästan  samma betydelse som Ludvig. Betyder alltså berömd och kämpe.

Cirka 6 700 män bär namnet - men även 134 kvinnor heter Love.


Så en hel massa grattis till DIG som har födelsedag idag!

 

Önskar er alla en riktigt fin dag att fira!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards