Alla inlägg den 23 oktober 2016

Av Kaela - 23 oktober 2016 12:35

 


Dimma - det är moln på jorden.

Så att gå omkring i dimma är att gå omkring i moln.

Nu blev det lite roligare med dimma eller hur....

Jag har väl alltid tänkt att dimma är spännande ....och visst är den....särskilt när man får höra detta





Av Kaela - 23 oktober 2016 11:36

 

 

 

Det skvallras vid fikabordet på jobbet, på lunch­daten med väninnorna, i frisörstolen och på nätets ­skvallersajter

Skvallertant, skvallerkäring med mera tillmälen är något ingen av oss vill ska beskriva oss.

Inte när det gäller det elaka skvallret.

Som jag ser det finns det minst två sorters skvaller.....ett elakt, förtalande, illasinnat...

Men det finns också ett gott skvaller.-

Prata om den alla samtalspartners i situationen gillar - det är att hålla sig uppdaterad....och kanske få veta att den här kompisen behöver mitt stöd just nu.


Sanningen och det goda segrar alltid - men det kan få god hjälp av lite skvaller.

Någon som är falsk och går bakom ryggen kan avslöjas.

Det är också på ett sätt det goda skvallret.


Kanske tycker du annorlunda....lämna då en kommentar så kan vi få en riktigt intressant tid av utbyten av kommentarer.

Du får väldigt gärna tala om ifall det är så att du håller med också!



Av Kaela - 23 oktober 2016 09:15

 


Visst blev det lite sömn inatt också - men mest framåt morgonsidan.

Vilken tur att mina sondöttrar är sömntutor på morgonen så jag inte missade tid med dem.

Vi var på Busfabriken med dem igår och det är verkligen intensivt.

Underbart att se alla glada barn som springer omkring och leker - även om det blir lite gråt här och där när någon slår sig!


Nästa minut skrattar och leker de igen.

Det är det vi ska lära oss - leva i nuet som de små nya människorna!

Nu vill jag bara önska DIG en superfin söndag även om vädret är grått.

Och citatet får jag ju inte glömma.


"Att leva i nuet innebär att vara så starkt engagerad i det man håller på med att tiden förlorar sin betydelse"

Okänd tänkare


Av Kaela - 23 oktober 2016 09:12

 



Idag är det söndagen 23 oktober och Sören och Severin har namnsdag!

Stort grattis till er som bär något av de namnen.
Och förstås  - till DIG som fyller år!

Gör det bästa av DIN egen dag!

 

Sören är en dansk och norsk variant av det latinska namnet Severinus (Severin) som är bildat av det latinska adjektivet severus som betyder 'allvarsam, sträng'.

Cirka 17 780 män bär namnet

 

Severin är  en modernare variant av den äldre formen Severinus. Namnet är bildat av det latinska adjektivet severus - "allvarsam", "sträng". Det är ett av de ovanligare namnen i almanackan bara 930 män i vårt land bär namnet!

Av Kaela - 23 oktober 2016 01:21


Nä, nu måste jag somna så jag riktigt orkar niuta av sista dagen av detta besöket med prinsessorna....lyssna på barnvisor med Ellen och pyssla med Stella....

 

 

Farmor och Ellen och "björnen sover" tonar från datorn

 

 

Stella pysslar



Av Kaela - 23 oktober 2016 00:47

 


Mitt i natten och klarvaken efter att somnat en stund och liksom sovit middag.

Har lärt mig att när sömnen sviker inte ligga kvar i en för varje minut allt varmare och nästan obekväm säng.

Den som egentligen är så skön blir helt annorlunda av sömnlösheten.

Bättre att tänka att ok - det är väl meningen att jag ska vara vaken en stund nu då!

Framför allt - inte göra någon katastrof av de sömnlösa timmarna.....


Hoppas att DU sover gott i din säng.....eller har det gott med just det du gör istället för att sova.

 

Skulle det vara så att du också har svårt att sova kommer här ett citat att ta med dig in i den fortsatta natten....

 

"Trygghet är att gå vilse utan att tappa bort sig."
Okänd tänkare





Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards