Alla inlägg den 29 oktober 2016

Av Kaela - 29 oktober 2016 20:43

 


En kväll med promenad till en restaurang som kör ett helt nytt projekt.

"Pincho"

Där kan man få många små portioner av olika rätter vilket livligt uppskattades av våra harnbarn .

Och att en av de valbara efterrätterna var en godispåse var verkligen en hit för en sjuåring och en åttaåring.

Nu spelar de med sina föräldrar... det låter ganska mycket.... men brasan sprakar i kaminen i vardagsrummet och dikten av Erik Lindorm kommer anke....."Brasan sprakar och ingen är stum och ingen av dem fattas....

 En stund är det så - och det är stort!


Önskar DIG en god och glad lördagskväll och en god natts sömn så småningom!

Och så ett citat .....



"Kärlek är den oändliga känslan som kan omfatta allt, kärlek till oss själva - kärlek till våra föräldrar, våra barn, våra släktingar, partners eller vänner; kärlek till naturen och till livet; kärlek till vårt jobb, till vår känsla av värde och vårt lilla bidrrag till världen…

All kärlek vi kan tänka oss håller oss igång och gör oss bättre."
Okänd tänkare

Av Kaela - 29 oktober 2016 15:07

 

Mina små lintottar Alfons 7 år och Linnea 8 år på Pokemonjakt i mormor och morfars kvarter - eller ett par kvarter ifrån är det allt

!

Av Kaela - 29 oktober 2016 08:40

Idag sover barnbarnen Linnea och Alfons inne äi mormor och morfars datorrum så då får det bli -paddan jag skriver på. Något jag inte alls gillar llka bra som att skriva på datorn! Allting är mycket mindre och det är lite svårt för mig att se!. Men jag gillar att de två små juvelerna sover här förstås!!!! Idag ljusnade det medan jag hade min tankestund på balkongen. Ofrånkomligen rörde sig förstås mina tankar runt de två unga förmågorna och deras föräldrar....Hur nyss det var som deras mamma var i deras ålder. På ett sätt nyss - men ändå på ett annat sätt ett bra tag sdan! Det är märkligt med tiden! Hur vi kan uppleva att den både går fort och sakta! Hur mycket vi än funderar på detta kommer vi nog aldrig att förstå det! Så låt oss påminna varandra om att vara rädda om vår stund på jorden! Dagens kloka ord: Det enda riktigt verkliga på din resa genom livet är det steg du tar just nu/ EckhartTolle

Av Kaela - 29 oktober 2016 08:13

Idag är det lördag den 29oktober och Viola har namnsdag! Grattis säger jag till er! Grattis säger jag förstås pockså till DIG sm fyller år dag! I Sverige finns det 52000 kvinnor som bär detta -blomnamn- b namnet har latinskt ursprung och betyder faktiskt just Viol! Ta hand om dagen och njut av den alla födelsedagsbarn och namnsdagsbarn!!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards