Direktlänk till inlägg 2 oktober 2016

Sköna söndag

Av Kaela - 2 oktober 2016 09:56

   


En gång i tiden fanns ett TV-program som hette "Sköna söndag"


Jag tror programmet startade under 80-talet och fortsatte en bit in på 90-talet.

Det vill säga innan du som är 20 år var född.

Men för oss som var födda då tror jag det representerade lite lagom av flärd och mode, blommor och odling och lite annat för att vi skulle slå på TV:n på söndagmorgonen.

Nu finns inget sådant TV-program längre.

Men sköna söndagar finns!

Underbart - eller hur -  att vakna till en solig och lite småkylig oktobersöndag!

Jag älskar söndagar men har inte kunnat låta bli att lägga märke till att det finns människor som har mycket svårt att fördra dem.

Många upplever stress, oro och rent av panik inför den stundande veckan.
Vilket förmörkar söndagen.

Det kan påverka sömnen negativt  och så blir det just därför en tuff start på nya arbetsveckan imorgon.

 

Söndag ÄR en bra dag tycker jag.

En dag att vara lite lat på.

Och lata behöver vi vara ibland.


Just nu njuter jag av en söndagsmorgon då det är tyst i huset och nästan inga bilar på gatan- ett stilla solsken och hög klar luft!

Man kan inte ha det bättre.


Önskar DIG en god söndag oavsett hur du avser att använda den!!


Och så ett citat:


"Sinneslugn uppstår när vi accepterar saker som de är."
Jack Kornfield





 
 
Ingen bild

Stina

2 oktober 2016 13:21

Sköna söndag minns jag, trevligt program! Men jag tycker söndags-
programmen på fyran är ganska mysiga nu också, lite blandat om allt möjligt. Härligt citat idag också, det är ju så det är,
hoppas du får en skön söndag, kram från Stina

Kaela

2 oktober 2016 14:57

Tack fina rara Stina för uppmuntrande kommentar.
Ja fyrans program är bra.
Just det där allt möjligt blir ganska trivsamt.

En kram med önskan om en riktigt fin söndageftermiddag till dig!

 
Annie

Annie

2 oktober 2016 14:47

Haha jag minns "sköna söndag" ;)

Som alltid bjuder på så positiva och peppande inlägg!
DU skriver så himla bra tycker jag :)
Skriver du en bok nån dag, så vill jag läsa den ;):)

Sv: Tack fina Kaela för de fina orden och peppen!
Det går upp och ner för mig, men gör mitt bästa :)

Varma kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Kaela

2 oktober 2016 14:55

OM jag skriver en bok ska du självklart få den Annie!

Du är en hjältinna - varken mer eller mindre så man måste klara livet som frisk fast man är sjuk.....

kramar om dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards