Alla inlägg den 27 oktober 2012

Av Kaela - 27 oktober 2012 20:21

 


Jag tar mina drömmar
i handen
stänger dörren
bakom mig


och låter den barriga stigen
ta emot mina steg


den invanda sommaren
har vissnat
och vinden ligger
emot


men hösten ler emot mig
med ögon som klarnat

Oktobervinden rör vid mig


med händer fyllda av frukt


Kaela

Av Kaela - 27 oktober 2012 20:12

Läser också i Dagens Nyheter att en bil tydligen precis nu har kört in i en folkmassa i Malå.

Flera är skadade och ambulanser och ambulanshelikoptrar på plats

Hoppas innerligt att alla klarar sig!

Av Kaela - 27 oktober 2012 20:08

Ett tåg blev i onsdags stående på väg mot Göteborg - medan man ropade ut i högtalarna att man inväntade polis eftersom man hade asylsökande ombord som saknade giltig biljett.

Sedan såg hela tågert hur en småbarnsfamilj fick lämna tåget!


Stor skam till personalen ombord på det tåget!

Hur kan man bara göra så.

Är man asylsökande är allt osäkert och man vet kanske inte allt som vi vet angående biljetter och annat!

Och oavsett - vem det än är - man pekar inte ut folk på detta sätt!


Läst i Dagens Nyheter

Av Kaela - 27 oktober 2012 14:55

 


Med bilen full av vår härliga skörd av Ingrid Marie äpplen (90 kilo) åkte vi iväg till Kolmårdens musteri idag.

Min allra finaste man satte upp strålkastare och plockade ner dem från trädet i veckan. Han levandegör uttrycket: "Bättre brödlös än rådlös"

Cirka 45 liter pastöriserad must hoppas vi att få hämta framåt nästa helg.

Under de fyra år vi bott här har vi aldrig fått mera äpplen än att vi kunnat fylla ett fruktfat.

Men min ävenså händige man har klippt grenar och grävt runt trädet.

Vilken synbarligen lönade sig!


Av Kaela - 27 oktober 2012 11:01

Något förvånad läser jag i Dagens Nyheter om hur Det norska uppslagsverket Store norske leksikon byter ut ”före Kristus” framför årtal!

Istället ska det stå fvt....gissa den som kan - vad det betyder!


Nog är denna enorma energi som slösas på att radera allt som kan osa kristet i vårt land - och nu tydligen också i Norge - ganska onödligt.

Och dessutom påverkar det vår historiekänsla.



Av Kaela - 27 oktober 2012 09:07

 



Livet är ett mysterium att uppleva. Inte ett problem att lösa.


Sören Aabye Kierkegaard

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards