Direktlänk till inlägg 21 november 2015

En speciell dag har grytt - DIN dag!

Av Kaela - 21 november 2015 07:52

 




Läste någonstans för en tid sedan att bästa sättet att undvika en förkylning är att vara glad.

Vet inte om det verkligen är så.

Men en sak är säker.

Om jag är glad så mår jag bättre.

Men om jag inte är glad för att jag inte hittar något att vara glad åt - hur gö jag då?


Jag är helt säker på att vi alla, var och en har något att vara glad över - om vi bara ser oss omkring i vårt liv.

Och är jag glad -ja då ler jag.

Och jag har märkt att om jag ler mot andra så ler de tillbaka.

Så just nu i den första morgontimman beslutar jag mig för att bara fokusera på det jag har att vara glad över idag.

Jag är övertygad om att det ger mig en bättre dag än om jag går ut i morgonen med hängande mungipor.


Ju mer uppmärksamheten går till att reta sig på människor, situationer eller saker som jag möter desto sämre mår jag.


Och ju mera jag fokuserar på det jag känner osäkerhet och oro inför - ju mer ångestfylld och orolig blir jag



Och motsatt - ju mer jag bestämmer mig för att se det som är positivt och fint med de människor jag möter och de händelser som min dag innehåller - ju mera jag släpper min oro inför det som ligger framför -  desto bättre mår jag.


Nu ska jag börja med att glädjas åt en skön stund i duschen.

Åt att tvålen doftar så gott.

Och över de rena kläder som väntar på att jag ska ta på mig dem.


Och gå ut och ta hand om min sprillans nya dag!


Gör det du också!


Ett citat att börja dagen med är aldrig fel - eller hur?



"Det enda ondskan behöver för att segra är att de goda ingenting gör."
Edmund Burke



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards