Alla inlägg under oktober 2012

Av Kaela - 24 oktober 2012 12:15

En intensiv och stark berättelse om hur det är att vara pappa och sitta i fängelse!



Av Kaela - 24 oktober 2012 11:46

I Svenska Dagbladets artikel kan man läsa att barn till "papperslösa" ska få få rätt till skolgång från och med 1 juli 2013.

Det blir alltså först till höstterminen.

Dessutom ska barnen ha rätt till vård om de behöver.

Vuxna papperslösa ska också ha rätt till sådan vård som inte kan vänta.


Det känns bra att Sverige har tagit ett stort steg närmare ett humant samhälle där alla människor som befinner sig ska ha möjlighet att må så bra som möjligt!

Av Kaela - 24 oktober 2012 08:13

 




Att tänka sig ett bättre liv - att vi mycket styrs av våra tankar i hur vi får det ... ligger nog en del i ... men låter lite för enkelt ... eller är det kanske inte så enkelt när man funderar närmre på det ...kanske är det till och med riktigt svårt...


Så svårt att jag helst ville gå in och stänga dörren om mig...

dra för gardinerna...inte se och ses...inte höra och höras...


Men jag vet ju att den som är rädd för förändringar är också rädd för livet....

så det gäller nog att leva sitt liv med dörren på glänt och gardinerna fråndragna  - även mot det som är svårt.....varje dag...även idag.....

Av Kaela - 24 oktober 2012 05:57

    


Det är lättare att leda en nation än att uppfostra tre barn.


Winston Churchill

Av Kaela - 24 oktober 2012 05:50

Idag är det onsdagen 24 oktober och Evert och Eilert har namnsdag!


Jag gratulerar!


 


Det finns 18 932 män och tre kvinnor som bär namnet Evert i vårt land.

Ett tyskt namn, ursprungligen Everart som härstammar från det forntyska namnet Eberhart som är sammansatt av ord som betyder vildsvinsgalt och hård



880 män i Sverige heter Eilert.

Ett forntyskt namn, ursprungligen Egilhart som är sammansatt av ord som betyder svärdsegg och hård.

Av Kaela - 23 oktober 2012 20:29

Ser i Svenska Dagbladets webbTv att det kanske är det möjligt att människor med skadade trumhinnor kan få hjälp av ett implantat som tagits från silkesmasken.

En underbar nyhet för alla som var öronbarn som små och som dras med nedsatt hörsel och svårighet att använda hörapparater eftersom den irritation de ger lätt ger nya öroninflammationer.



Av Kaela - 23 oktober 2012 20:21

 



Jag gläds
för att du


är mig  nära
när den nya dagen gryr


delar med mig
doften
av stjärnfall
och bleknande måne


i dina ord


mötte jag skönheten
i kärleken


din tro på mig
fick mig att lita
på min egen väg


och du sa att du såg
hur varje sorg
varje tår
gett mig en styrka


och insikten
att det stora
ständigt återföds
i det lilla


jag vill fånga månen,
solen
stjärnorna


för att bygga
en ointaglig mur


runt mitt tempel
av hopp



Kaela

Av Kaela - 23 oktober 2012 08:43

 



Vi upphör att älska oss själva om ingen älskar oss


Mme de Stael

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards