Alla inlägg den 1 oktober 2015

Av Kaela - 1 oktober 2015 21:04

 


Efter en lång arbetsdag är jag hemma.

Har ätit köttsoppa som smakade gott efter 12 timmars-dag.

Kvällen har jag tillbringat på en hemtjänsts Träffpunkt.

Där vi startat ett samarbete så att några frivilliga ska förstärka personalen.


Jag blev nästan lite skrämd av den bitterhet jag mötte.

Över att kommunen drar ner kostnaderna genom att ha mindre personal.

Visst kan man kanske säga att kommunen "skor sig" på frivilliga händer.


Men jag tror att det är vad vi kkommer att få se mera av i framtiden om vi vill behålla vår välfärd.


Och det vill vi ju.


Och om vi hjälps åt och ger av vår tid så kommer vi också att klara det!


Många undrar om frivilliga ska ersätta anställda.

Men det skulle aldrig fungera.

Det gäller att komma ihåg att frivillga är ett komplement till den offentliga vården.

Men ett strålande komplement.

Som gör skillnad i andras liv och därigenom i sitt eget.


Nu är det kväll och tröttheten kommer att tvinga mig isäng ganska tidigt!


Men innan tandborsten åker fram vill jag önska DIG en härlig avslutning på dagen och en god natt!


Och så ett citat att ta med oss in i natten.


"Lev i samklang med saker som de är och inte som de inbillas.  "

Nisargadatta Mahara

Av Kaela - 1 oktober 2015 06:30

 

Första dagen på den första riktiga höstmånaden!

En ny månad får vi tolv gånger om året.

Men en ny dag får vi varje dag!


Idag är också en ny dag.

En dag då vi blivit utlovade lite varmare väder.

Det hoppas vi på!


Men oavsett hur vädret är så står vi inför en ny dags äventyr.

Ännu en dag att mötas på - att se och uppskatta varandra!

 Eller bara ta emot som en självklarhet!


Dagen får guldkant om vi inser att den är en gåva!


Så låt oss anta utmaningen att ge dagen guldkant - och att hitta de guldkorn den gömmer i allt det vardagliga och vanliga!


Var rädd om DIG idag!

Det finns bara en DU!


Och så ett citat så här i början på färden genom denna torsdag.


"Problem är inga stoppskyltar, det är vägvisare"


Robert Schuller





Av Kaela - 1 oktober 2015 06:01


 


Idag är det 1 oktober och Ragnar och Ragna har namnsdag!


Jag gratulerar!


Stort grattis också till DIG som födelsedag idag!


Njut varje minut av DIN  dag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards