Alla inlägg den 6 oktober 2015

Av Kaela - 6 oktober 2015 22:00


 


En härlig dag ligger bakom.


Ett möte med en grupp socionomstuderande gav min känsla och min tanke vingar.

Så fina unga människor som vill utbilda sig för att göra skillnad.

Nyfikna på vad vi kan hjälpa till med från Frivilligcentralens sida.


Och glädjen hos dem - när de insåg att det är en hel del.


Ikväll kommer jag att lägga mig med ett lätt och glatt hjärta.

Så blir det när man får den stora förmånen att möta godheten och blicka in i ljuset en stund.

Ljuset som bor i deras ögon som vill gott.


Nu önskar jag att DU också haft en fin dag - och att DU får lägga dig med lätt hjärta.


Sov gott -och vakna glad till en ny dag imorgon.



Här kommer kvällens citat!



"Att lyssna på allvar innebär att du tillåter den andra personen att förändra dig."

Allan Alda

Av Kaela - 6 oktober 2015 20:49

Och så har Frivilligcentralen fått ny vacker höstblomma utanför dörren


 

Av Kaela - 6 oktober 2015 20:16

 



Att finnas - verkligen finnas för varandra - det tar tid!

Tid från jobb eller nöje.

Men - så viktigt.


När någon behöver oss och vi inte är där då sviker vi.


Eller om vi är där - men motvilligt, medan vi berättar vad vi ville eller borde göra istället.


Kanske är det då bättre att inte vara där alls.


Att vara där- dela en svår stund med någon - det är en gåva.

Särskilt givetvis om denne någon är en nära och kär person.


Alla behöver någon som ger av sin tid, och till vilken jag får ge av mig och min tid!

En liten stund av mitt liv!

Den stunden kan vara livsavgörande för någon annan!

Den stunden kan vara den finaste och viktigaste i någon annans liv! Eller i mitt liv….

Just för att jag var där....


Av Kaela - 6 oktober 2015 06:12

 

 


Nu i den tidiga morgonen så ligger dagen framför dig som en spännande palett?

Hur ska tavlan dina tankar målar idag se ut ikväll?

Goda tankar är som klara färger i en tavla .
Negativa tankar är mörka och dystra
Det är höst och blommorna börjar se bedagade ut - vintern ligger framför.

Kanske finns det en massa andra saker i vårt liv idag som också vill få tankarna svarta.


Men vi kan välja vad vi tänker.

Våra tankar har förmågan att skänka oss glädje eller sorg , beroende av vad vi förväntar oss av omgivningen ..
Vi väljer själva hur vi vill tänka - och det vi tänker målar vårt liv i mörkt och tragiskt -  eller i ljust och förhoppningsfullt.


Eftersom vi målar en ny tavla varje dag , står det oss alltid fritt att ändra på det som vi inte tycker om ..
När det kommer till kritan  är dagen vår egen skapelse .

Det ljusa, det lyckliga finns runt omkring oss.

Det gäller bara att fokusera - på det brinnande lönnlövet där just framför min fot.

å den blå skyn och solen - som nästan kan lura mig att det är sommar fortfarande...

de små tingen i naturen - vinden som går genom gräset....


Allt detta tillhör oss!


Och denna nya dag är vår!


Din och min!


Nu önskar jag DIG en dag som blir det du längtar efter.


Och så ett citat - förstås!


"Gå dit tystnaden är och säg någonting."
"Amy Goodman

Av Kaela - 6 oktober 2015 06:02

 


Grattis på namnsdagen 6 oktober Jenny och Jennifer!


Och grattis också till DIG som fyller år idag!


Låt dagen bli en pärla - fira och njut!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards