Alla inlägg den 7 oktober 2015

Av Kaela - 7 oktober 2015 19:54

 




Idag var första dagen med höstjackan.

Och den behövdes verkligen.

Vantarna i fickan behövde jag (eller kanske ville jag inte) använda.

Det är så defintivt att ta fram vantarna.

Men sommarens lätta skor är putsade inför nästa sommar och inställda i garderoben.


Nu blir genast promenaderna lite tyngre.

Med lite varmare skor.


Gissar att en del av er har hunnit före mig med att ta fram höstkl'derna.

Oavsett att det inte är den roliga svängningen i garderoben.

Så är jag tacksam.

Tänk att jag har en varmare jacka.


Det är ingen självklarhet.


Omsluter DIG med varma tankar och skickar en varm önskan om en skön natt med god sömn.

Vi ses imorgon!


Och så ett citat förstås:


"Tanken är det gränslösa, men tanken är inte ordet. Ordet begränsar tanken."

Nanok

Av Kaela - 7 oktober 2015 19:44


 


Jag har läst en blogg ett tag.


Av och om Fia och hennes liv, hennes familj....det har många....

Hon är i 30-årsåldern - det är också många andra.

Men den livssituation Fia har är hon nog absolut ensam om såvitt jag vet.

Hon kämpar mot den fruktade och fruktansvärda sjukdomen ALS.

Och - hör och häpna - sin sjukdom till trots har hon gift sig med mannen hon älskar och byggt hus.

Och kanske det allra  mest fantastiska - fött en dotter.


Nu hotar Fia med att sluta blogga.

Det är jobbigt för henne.

Och gå över till Instagram istället.

Som är enklare.


Missa inte en stund på Fias blogg medan den finns kvar.


Av Kaela - 7 oktober 2015 14:43

 


Detta är verkligen en enorm fredslilja.

Drygt två meter i omkrets. och 1 meter hög ovanför krukan om man inte räknar blommorna då blir den ytterligare någon decimeter eller lite mer.


Vi är ungegär jämngamla här den här blomman och jag...en bra bit över tio år.

Och vi trivs ihop som det ser ut!

Av Kaela - 7 oktober 2015 06:00

 




Idag är det onsdag 7 oktober och Britta och Birgitta har namnsdag!


Stort grattis till er!


Stort grattis också till dig som har födelsedag!


Njut av dagen - den är DIN!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards