Alla inlägg den 23 oktober 2015

Av Kaela - 23 oktober 2015 21:41

 


Den här mycket tuffa arbetsveckan som ligger bakom har fått mig att bildlikt talat snappa efter avslappningsom den som saknart luft snappar efter den åtråvärda luften.


Faktiskt är det  lika viktigt aför oss människor att då och då gå ner i varv som det är att andas och dricka vatten.

Men hur kan man göra det när atrbetsschemat är superpressat och arbetsdagarna alldeles för långa?


Det är svårt att slappna av, säger en del människor  
Nej, det är det inte.
Jag  tror jag törs säga att det är i själva verket det lättaste vi kan bestämma oss för.


När du känner att tanklarna skenar och det känns som att allt blit ett enda virrvarr.

Ta då på dig jacka och gå ut - på trappen eller balkongen.

Så andas du in och känner hur friskt syre strömmar in i din kropp.

När du sedan andas ut   - förställ dig att med utandningen följer all stress med.

All trötthet, all uppgvenhet.

Ge dig själv fem minuter på det viset  ett par tre gånger under dagen, och jag lovar att du orkar dubbelt så mycket som om du hoppar över dessa andningspauser.


Om du inte har möjlighet att gå ut - res dig upp och ställ dig framför ett ffönster och gör på samma sätt.


Och så - en sak som är riktigt riktigt viktig för att må bra_ Glöm inte att DU är den bästa du!

DEt finns ingen som är så bra på att vara det som DU!


Ganska snart ska jag krypa till kojs.

Tacksam över det liv jag har - för att det är just mitt!


Så kvällens citat!




"Den rätta tiden att koppla av är när du inte har tid till det."


Sidney J. Harris






Av Kaela - 23 oktober 2015 18:37

 



När jag fyllde 7 år fick jag en spegel av min moster.

Jag tror det var en liten kam med också, men den minns jag inte på samma sätt som jag minns spegeln.

Baksidan och ramen var av rosa plats med bilden av en ängel.


Spegeln fick mig att upptäcka en ny lek.


Jag upptäckte att segeln kunde reflektera solljuset in på de mest mörka platser.


På vägen hem (har just kommit innanför dörrenb efter en lång arbetsdag) så mindes jag plötsligt den där spegeln.

Mörkret är strot omkring oss.

Våldet manifesteras på de platser vi trodde var trygga.


´Så låt oss bli speglad som reflekterar ljuset in i de mörkaste vrårna DU och jag!


Vi kan inte bara huka i rädsla för det som sker.

Vi behöver sprida det goda, det ljusa- reflektera det där vi är.

Och där det mest av allt behövs - i mörkret!

Av Kaela - 23 oktober 2015 07:27

 




Försovit mig idag!


Men morgonens citat måste vi ju ha i alla fall!


Gör en bra dag kära v'än!


"Vi är oftare rädda än sårade; och fantasin ger oss mera lidande än verkligheten"


Okänd tänkare.

Av Kaela - 23 oktober 2015 07:21


 


Grattis på namnsdagen idag - till Sören och Severin!

Ni har namnsdag!


Grattis också till DIG som har födelsedag!


Ha en underbar firardag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards