Alla inlägg den 17 oktober 2015

Av Kaela - 17 oktober 2015 22:15

 


En härlig promenad i eftermiddagssolen som faktiskt kämpade sig fram en liten stund.

Visst kan man säga att hösten är förmultnelse och att det är tråkigt att alla de fina löven faller.

Men - de är otroligt vackra att se på marken också.

Så att säga i närbild.


Hösten runt omkring mig påminde mig om att åren går.

Livets höst är också en form av avklädning.

Men det märkliga är att ju flera år jag vandrar här på jorden - och ju fortare livet rullar på – desto starkare blir mitt engagemang att försöka försätta människors hjärtan i rörelse och tankeväcka.


Just idag har jag haft många tankar om just detta att tiden blir kortare för varje dag.

Framtiden som nyss var oändlig har blivit ganska mätbar.


En strof ur en gammal visa ackompanjerade i mitt huvud vår vandring.


Skynda dig älskade, skynda att älska

dagarna mörknar minut för minut.

Tänd våra ljus, det är nära till natten

snart är den blommande sommaren slut.


Om du läste mitt förra inlägg såg du att min man tog mig på orden med både ljus och brasa, trots att jag aldrig uttalade sången, den bara fanns i mitt huvud.

Men så blir det när den gemensamma vägen varat många dagar - man behöver inte lika många ord som i början.

Det är att nå djupen i kärleken.


Nu är det sent och dags att sova.

Du kanske kommer att vara uppe flera timmar ännu.

Men jag som har en urtuff arbetsvecka bakom mig har sällan varit så trött som denna helgen.

Sängen lockar!


Men innan jag kryper under täcket vill jag önska DIG en skön avslutning på lördagen och en riktigt god natt!


Ett citat inför kvällen:


Fokusera din uppmärksamheten på nuet och berätta sedan för mig vilka problem du har i detta ögonblick.

Eckhart Tolle



Av Kaela - 17 oktober 2015 21:02




  

Låt alla dina vissna löv
falla för höstens stormar
så att dina grenar spretar nakna
och utan barlasten
av  visset och dött


berätta de minnen
du helst vill glömma

så kan vi tillsammans
hitta deras grav


låt himlen spegla vem du är

den du verkligen är

bakom mask och roll


låt Nuets skugga
skymma ditt förflutna

så att du kan fritt kan gå framåt


Kaela

Av Kaela - 17 oktober 2015 19:40

tacksamheten överflödar när jag kommer in i vardagsrummet och serad min romantiske man ordnat

Av Kaela - 17 oktober 2015 14:14



 


Lyssna till de som inte säger så mycket - men som gör desto mer.

Vi behöver lyfta upp dem... och prata om det!


Läs arikeln



Av Kaela - 17 oktober 2015 11:51

 



En ström av flyktingar till vårt land gör att vi mer än någonsin behöver öppna både våra hjärtan, händer och hem!


Har du tid och plats för en ny familjemedlem?


Bli familjehem.

Av Kaela - 17 oktober 2015 09:33

 




Ofta ser vi oss själva som offer för livets olika kast.

Att vi inte kan styra allt som händer oss är verkligen en sanning.

Men livet är som att ge sig ut på en vandring.

Vissa dagar skiner solen och vatten intill oss glittrar och omger oss med sitt lugnande ljud.

Andra delar av vandringen är det stormigt och bergigt och mörkt.


Det kommer ingen av oss undan.

Att det växlar.

Även om det ser ut för oss som om en del bara får storm och mörker och andra enbart soldagar.


Medvetenheten för mig om att jag varje dag sår och varje dag skördar, har förändrat  mycket för mig -  och givit mig insikten om att jag har ansvar för hur min vandring genom livet blir.


Jag har också insett, att jag inte behöver förstå allt iust när det sker.

Lärt mig tillit till den process mitt liv är.


Genom att inte döma mig själv  - något  som de flesta av oss är så otroligt bra på.

Det fick kärleken till mig själv att spira.

En kärlek blandad med tacksamhet till att jag fått en så fantastisk kropp att bo i.

Tacksamhet för tankarna som kommer och går.

För min hjärna som faktiskt slår varenda dator.


Detta ledde till att jag insåg att min kärlek inte var bara för mig själv och de mina.

Den var för alla människor.

Kärleken inom mig får mig att älska andra - de flesta i alla fall.
De avsidestagna, de struliga, de vilsna är inga problem att älska.

Men visst har jag problem med att älska personer som Hitler och Amin och allt vad de heter.

Ibland lyckas jag - när jag börjar undra vad som ledde till att allt blev så snett i deras liv.

Och när jag försöker s e dem utan att samtidigt se deras förfärliga brott mot mänskligheten.


Nu har hösten kommit - och den gillar jag.

Skörden som flödar - dagarnas klara luft. Lite kallt men det finns ju kläder.

Men vi går mot vintern och den är jag inte lika glad åt.


Jag har dock bestämt mig för att  med nyfikenhet och glädje gå in i också denna vinter.
Beredd att så ut den kärlek som bor i mig - den fantastiska gåva som gör mitt liv så rikt!

Med tacksamhet över att jag är här - och fått ta del av kärleken...


Nu önskar jag DIG en härlig höstlördag.

Glöm inte att kärleken bor också i dig!


Och ett citat att ta med oss in i dagen:


""Att vara är att göra."
  Immanuel Kant














Av Kaela - 17 oktober 2015 09:17

 



Idag är det lördagen 17 oktober och Antonia och Toini har namnsdag!


Jag gratulerar!


Stort grattis också till DIG som har födelsedag!


Gör en bra firardag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards