Alla inlägg den 5 oktober 2015

Av Kaela - 5 oktober 2015 21:30

    



Idag räckte min arbetsdag från 7.30 - 20.15


Så gissa om jag är lite trött.


Ett par timmar av eftermiddagen fick jag ta del av en föreläsning som kommunen erbjöd.

Personer från Resandefolket berättade om hur de behandlats bakåt i tiden i Sverige.

Rasbiologer som mätt deras skallar, tvångssteriliseringar , barn som omhändertogs på mycket dunkla grunder.

Vi har blod på händerna här i Sverige också.


Skulle du vara intresserad finns det bra läsning här.

Man vill nästan inte tro att det är sant.

Men vi vet ju att att det är det!


Nu ska det bli skänt att äta en tallrik soppa, ta en dusch och krypa isäng.


Önskar DIG en riktigt fin avslutning på DIN måndag!


Och en god sömn!


Ett citat förstår....det börjar bli vana nu.


"Jämte den ädla konsten att få saker gjorda finns den ädlare konsten att låta saker vara."
Lin Yutang
 

Av Kaela - 5 oktober 2015 18:51

 



Har du råkat salta såsen för mycket  - tappa inte modet - plocka fram burken med lingonsylt och slå i två till tre teskedar lingonsylt.

Såsen smakar varken för salt eller lingon.
Den blir perfekt!


Av Kaela - 5 oktober 2015 06:08


 


Vem av oss som hunnit lite längre på vår livsvandring, kommer inte ihåg "Det är måndagmorgon och mitt huvud känns så tungt..."

Povel Rammel i sin "Gräsänklingsblues"


Det var verkligen en landsplåga på sin tid - och jag undrar om den inte har en del att göra med att man ofta ser måndag morgonen som något tungt och jobbigt!


Kanske dags för en ny "landsplåga" som hyllar måndagmorgonen.


Både ny vecka och ny dag på samma gång!

Det är en gåva!


Varje ny dag och vecka vi får är ju faktiskt en möjlighet att lära, göra om, göra annorlunda, gå vidare - se framåt med tillförsikt!

Nu har vi en fin och  oanvänd måndag till vårt förfogande .och sen...en rad veckodagar.....

Så det är bara att starta den med ett leendeoch ge oss vidare ut på livsfärden med öppna sinnen.


Tycker du att det känns tungt och motigt när din aktiva dag startar med mörker utanför fönstret....le mot din bild i spegeln och säg: idag ska jag må bra!

Jag ska vara öppen mot de intryck dagen för med sig.

Inte ta något för givet - utan inse att varje möte med en annan människa idag är en gåva...


Ha en fin måndag min kära vän!
Den väntar på dig!


Och så ett citat att ta med oss ut i dagen förstås:


"Du kan inte skaka hand med en knuten näve"

Indira Gandhi



Av Kaela - 5 oktober 2015 06:00

 


Grattis Bror, på din namnsdag - idag måndag 5 oktober.


Grattis förstås också till DIG som har födelsedag idag!


Önskar er en fin firardag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards