Alla inlägg den 12 december 2015

Av Kaela - 12 december 2015 23:00

 



Det börjar bli sen kväll.

Och även efter en slappardag kan man faktiskt vara trött.

Så för min del denna dag - återstår bara sängvalsen.


Jag har faktiskt nästan bara slappat idag.

Frånsett en liten julklappsrunda på stan.

Inte ens lagat mat.

Köpte färdiglagat!


Och till och med sett ett helt TV-program.....Kommisarie Lewis.


Att göra ingenting - det är en riktigt svår konst.

Men viktig.


– Vi lever i en föreställning att vi alltid kan pressa våra kroppar lite till, att de alltid ska orka.

Vi tänker kanske inte på - eller vet inte riktigt om -att även emotionellt arbete - är just ett arbete.


Hoppa över alla krav och måsten ibland och gör saker bara för njutnings skull utan dåligt samvete.


Jag har tränat idag - och nästan lyckats.


Nu vill jag önska DIG en riktigt skön avslutning på lördagskvällen - dagen före Lucia.


Och en god natts sömn på det!


Här kommer förstås ett citat också till kvällen:



"Ibland kan det vara bra att komma ihåg-att bakom varje ansikte du möter bor en människa  med sina bra och dåliga dagar, sin glädje och sin sorg."


Okänd tänkare

Av Kaela - 12 december 2015 21:30

           


Jag tror att jag bor på den mest ljusdekorerade gården i Norrköping.

Stor skillnad mot när vi flyttade in i mars och bodde på en byggarbetsplats.

Ni ser ändå+ inte det ena huset.

Mobilens räckvidd var för liten.


Visst är advent en härlig tid!

Av Kaela - 12 december 2015 20:52

 


De här två underverken är jag farmor till.

Burr vad gammalt det låter att vara farmor.

Men det är ju inte äldre än att vara mormor.

Men av någon märklig anledning så låter det faktiskt så.

Stelloa är 4 år och Ellen är 6 månader snart!

Av Kaela - 12 december 2015 07:03

 




Det är tidig lördagsmorgon och jag kan inte se att det lyser i ett enda av mina grannars fönster.

Skulle kanske gärna sovit lite till - men min kropp är inställd på att vakna en viss tid genom alla tidiga vardagsmorgnar - och det gör att jag var klarvaken mycket tidigt.


Satt och surfade runt lite grand och läste en gammal tidning - kom att läsa något mycket vackert  som jag ser det


Jag delar det här med dig:



Tänk dig att du står vid en havsstrand en vacker sommarkväll och ser ett vackert fartyg som förbereds för avfärd.
Seglen hissas och när kvällsbrisen kommer fylls seglen och båten glider ut på det öppna havet. Du följer det med blicken när den far ut mot solnedgången.
Den blir mindre och mindre och till slut försvinner den som en liten prick vid horisonten.
Då hör du någon som säger "Nu har hon lämnat oss". Lämnat oss för vad?
Detta att hon blivit allt mindre och till slut försvunnit är ju bara som du ser det.
I själva verket är hon ju lika stor och vacker som när hon låg vid stranden.

Just när du hör rösten som säger att hon lämnat oss finns det kanske någon på en annan strand som ser henne dyka upp vid horisonten.
Någon som väntar på att få ta emot henne, just henne, när hon når sin nya hamn


Visst är det fint att läsa detta.

Döden är inte bara ett avsked.

Den är helt säkert en ankomst också.

Även om det är en ankomst till en strand om vilken vi vet mycket lite - kanske ingenting - innan vi är där.


Texten fick mig att minnas min mors sista natt på jorden.

Min syster sa till mig vid ett tillfälle.
Kan du känna att stämningen är precis som i ett förlossningsrum?

Och hon hade rätt.


 

Jag har många gånger sedan dess tänkt på detta.

Avsked här - men ankomst någon annan stans.


Men just idag är vi alla här.

Och får en ny dag att göra det bästa av.

Jag ska försöka göra det!


Gör det DU också!


Här kommer morgonens citat:


"Allt i framtiden vilar i det okända. Lev idag!"

Okänd tänkare




Av Kaela - 12 december 2015 06:46

 



Idag har Alexander och Alexis namnsdag!


Stort grattis till er som bär de vackra namnen.


Stort grattis också till DIG som har födelsedag idag - den 12 december!


Njut varje minut av dagen!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards