Alla inlägg den 19 december 2015

Av Kaela - 19 december 2015 23:54

 


Kvällen har ägnats ¨åt julklappsinslagning.

I början är det ganska roligt, men efter ett tag tryter fantasin.


Kände stor tacksamhet över att höra till en av dem som kan ge sina barn och barnbarn julklappar.

Pratade igår med en mormor som inte har pengar till julklappar till barnbarnen.

Men en spontan insamling bland oss som var på jobbet just då gav henne en liten slant som nog räcker till ett paket var till hennes älskade barnbarn som hon så gärna ville ha paket med sig till.

Glädjetårarna rann nerför både hennes och våra kinder när hon lämnade oss för att förvandla sedlarna till julklappar.


Att ge är den största glädjen.

Det är jag övertygad om.

Men visst förstår jag mer än väl att det är en stor glädje att få det man trodde var ouppnåeligt ocks¨å!


Nu vill jag bara önska alla sena nattvandrare en god natt!


Här kommer kvällens citat:


”Jag har lärt mig att människor glömmer bort vad du sa, att de glömmer bort vad du gjorde, men att de aldrig glömmer hur du fick dem att känna sig.”

Maya Angelou

Av Kaela - 19 december 2015 12:59

 



Oro kan vara väldigt olika saker.

Dels oron i vårt sinne.


Alla jag känner som har har gjort något nytt i livet har hamnat ansikte mot ansikte med sina rädslor.
Jag med.
Och alldeles säkert du också.

Men  oron kan också vara ett litet balanshjul som håller reda på tiden i vissa typer av mekaniska urverk.


När du hör dig själv säga att du inte är bra nog, att du inte kommer klara det – då dömer du dig själv till misslyckande.
Och gör oron sann.


Inse att just du är en fantastisk människa som klarar det du förutsätter dig att klara och säg detta till din spegelbild varje morgon.


 Se dig själv i spegeln och känna dig glad, istället för att se dig själv och känna dig orolig över dagen som ligger framför.


Jag har råkat ut för så många missöden i mitt liv – men inte ens hälften så många som jag smärtsamt förväntat mig

Jag har alltså oroat mig helt i onödan.

Så är det nog för oss alla.


Jag har lärt mig att det sätt jag bäst besegrar min oro genom är att agera.

Handla!

Kanske aktivt göra något som väntar på att bli gjort.

Då ger jag genast oron mindre plats.


För ibland är ju det vi oroar oss för inget vi kan göra något åt.

Men oron det ger oss skadar oss.

Så alla konstruktiva sätt vi kan hitta att besegra oron är ett framsteg.

Den kan kväva oss om den får fritt spelrum.


Vi kommer aldrig ifrån att vi blir oroliga ibland.

Men låt den inte bli herre i ditt liv!





Av Kaela - 19 december 2015 09:09

 



När vi möter en medmänniska i en tuff situation...och vi ingenting kan göra..då blir vi frustrerade och vill kanske gå vidare....för vad kan jag göra- för henne - för honom.......


Då gäller det att komma ihåg att kärleken aldrig överger den som har ett behov.


Ditt och mitt uppdrag här i livet handlar om kärlek, och hur jag än vrider och vänder på det ordet så hamnar jag alltid i slutsatsen att kärlek innebär att inte kräva någonting alls.

Ger jag kärlek, och i och med det tar emot en annan människa, har jag fullgjort mitt uppdrag.

Utan förväntningar växer kärleken.


Men om jag förväntar mig något tillbaka, eller förväntar mig en förbättring, kan kärleken dö om svaret eller förbättringen uteblir.
En kärlek som förväntar sig ett svar kan i vissa lägen uppfattas som ett hot.

Men kärleken kräver ingen framgång.

Den finns där utan förväntan på resultat och utan förväntan på tack.

Omsatt i det svåra mötet blir det en form av metod.


När jag möter den som behöver hjälp kan jag stanna utan att göra något.

Jag kan vara där utan att ge något annat än min närvaro och jag kan lämna den jag mötte utan att förvänta mig något tack.

Jag har stått där ibland.


Jag kunde ingenting göra, ingenting ge, och jag kunde inte se något resultat som gick att mäta.


Det som gör att jag ändå tror att det är viktigt att stanna kvar är berättelser från människor som långt, långt efter en katastrof inser att den som blev till hjälp var den som ställde upp utan krav och förväntningar.

Tålmodigt och kärleksfullt och så länge det behövdes!


Det är vårt absolut viktigaste uppdrag här i livet!

Att stanna till och bli kvar - så länge det behövs för en medmänniska!

Av Kaela - 19 december 2015 08:59

 


Det är den 19 december och Isak har namnsdag!


Grattis på din das Isak!


Grattis säger jag också till DIG som har födelsedag idag!


Ha en riktigt fin firardag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards