Alla inlägg den 15 december 2015

Av Kaela - 15 december 2015 21:00

    




Kanske känner man aldrig så mycket med de som är ensamma som man gör så här före jul.

Ingen att planera för att den kommer, eller åka till.

Ingen att överraska.


Kanske har man en gång haft en stor härlig bullrande familj - eller kanske man alltid varit ensam.

Oavsett vilket tror jag inte att man någonsin vänjer sig.


Vi är sociala varelser och vi behöver möta andra människor.

Vi behöver höra till.


Satt idag på jobbet  i samtal med en ung man från Burma.
Han kan ganska bra svenska.

Men sorgen i hans ögon kunde han inte dölja då han sa: "Jag är alldeles ensam här - ingen familj...ingen fru...inga barn...och ingen jag känner.!

Han vill bli frivillig för som han sa: "Jag tycker om att hjälpa människor."

Tänk om det funnes möjlighet att  utrota ensamheten.


Det är ett stort projekt - men om vi alla drar vårt strå till stacken kommer vi helt säkert ganska långt.


Jag hoppas att DU inte är ensam ikväll - eller att du i varje fall inte känner dig ensam, utan vet att du har flera du kan ringa till och prata bort en stund om du behöver


En fin kväll och en god natt till oss alla!


Och ett citat inför kvällen:


"Det är lättare att känna människan i allmänhet än att känna en enda enskild människa."
 François de la Rochefaucauld



Av Kaela - 15 december 2015 18:55

 




Och människan vandrar    

 på jorden om 

och ingen vet,     

varifrån hon kom, 

och ingen vet,     

vart leden bär, 

och ingen vet,     

vad livet är 


Men fram genom     l

ångliga strider  det dagas väl     

bättre tider,  då ingen är ond     

och ingen är god, 

men bröder, som kämpa    

 i ondskans flod, 

och räcka varandra  handen

att hjälpa fram  

 till stranden. 


Gustaf Fröding

Av Kaela - 15 december 2015 06:02


 


Idag är det tisdagen 15 december och Gottfrid har namnsdag!


Jag gratulerar!


Gratulerar också DIG som fyller år idag!


Ha en härlig firardag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards