Alla inlägg den 23 december 2015

Av Kaela - 23 december 2015 20:18

 


Så här kvällen före julafton kommer alltid den där gamla dikten: Midvinternattens köld är hård.....i mina tankar.

Man kan ju inte påstå att det är någon hård köld i år.

Men så har det ju ofta varit.


Huset börjar fyllasd av hemvändande barn...och barnbarn....eller rättare sagt lägenheten.

Fullt i varje vrå men jag lyckades ta mig fram till datorn så jag får ge en önskan om en skön kväll och en god natt till DIG!


Kom ihåg att världen är rikare för att DU finns i den!


Här kommer kvällens citat:


"Inget universitet kan lära dig att bli dig själv."


Av Kaela - 23 december 2015 16:54

 


De första julgästerna har anlänt.

Sötaste Linnea och Alfons med föräldrar.

Det första de två små trollen gjorde var att prova extrasängen - med varsin "padda" i handen förstås!


Detta är lycka - att kunna titta på dem när jag vill!

Barnbarn på annan ort är många gånger mycket längtan!

Så ska här njutas desto mera nu när de är här!

Av Kaela - 23 december 2015 09:10

 


Regnet öser ner- och ger mera höstkänsla än julkänsla.

Nu kan man ju undra varför vi är så väderberoende.

Vi vill ha de vita vidderna när det är jul.

Det förstärker vår julkänsla.


Men - egentligen - det finns ju faktiskt människor som firar jul i strålande solsken.

Om man bor i Florida till exempel som min syster gör - då får julkänslan inte vara beroende av snö - för det finns inte där inte något enda år.


Julen är en sån där tid - liksom en del andra helger - när man upptäcker hur oerhört fort ett år går.


Tänk om julen kunde sätta stopp för all oenighet och allt våld på jorden.

Det är nog tankar de flesta av oss får när julen närmar sig och vi förbereder oss för att fira den med familjen.

Tänk om alla barn kunde få längta till julafton med förväntan.

Om alla krig avblåstes.

Det skulle vara den mest fantastiska julklappen till jordens alla innevånare!


Inte utan att det känns egoistiskt att förbereda en jul för familjen när många familjer inte ens vet när -  eller om de någonsin mera får mötas.


Allt jag kan göra är att be en bön för dem som lever i terror och förtvivlan-och sända alla varma tankar jag bara kan uppbringa till dem.


Till DIG önskar jag en fin och förväntansfull dag före dopparedagen!

Var rädd om dig!
Du är oändligt värdefull!!!


Här kommer morgonens citat:



"Man kan aldrig utplåna människors längtan - varken med lag eller yxa."

Walter J. Uppman







Av Kaela - 23 december 2015 09:04


 



Idag är det den 23 december och Adam har namnsdag!


Grattis till er som bär det namnet!


Grattis säger jag ocks till DIG som har födelsedag idag!


Njut av den dag som är er alla bemärkelsebarn!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards