Alla inlägg den 11 december 2015

Av Kaela - 11 december 2015 21:30

 




Jag är inte beroende av att sova åtta timmar varje natt.

Däremot så märker jag efter några dagar av mindre sömn att motivationen och energin dalar.


Det bäddar för att detta blir en ganska slapp helg.


Den förra helgen bara försvann. Jobb hela lördagen.
Underbar middag tillsammans med gamla vännner och uppvaktning av en av dem på kvällen.

En söndag full av tvätt och städning.


Lite sånt blir det denna helg också - men annars ska jag ta det mycket lugnt.


Och få dåligt samvete.

För det får jag automatiskt när jag slappar.

Trots allt jag predikar om att ta hand om sig.


(Nu kan det kanske vara en tröst att veta att jag predikar lika mycket för mig själv som för någon annan.)


Den här helgen ska jag slappa och känna att jag är duktig.

Duktig på att vara lat.


Nu önskar jag DIG en skön avslutning på fredagskvällen och en riktigt god natt!


Här kommer också ett citat för DIG och mig att ta med oss in i sömnen.


"Arbete är bra så länge man inte glömmer bort att leva."

Afrikanskt ordspråk



Av Kaela - 11 december 2015 18:22


 




Jag försöker tränga in

i din frånvaro

lära mig din nya form


nära- tätt intill

men inte här


höra ditt nya språk

som är tyst

men fyllt med okända klanger

 ______


jag måste lära mig

   

               att minnas dig.......


 Kaela

Av Kaela - 11 december 2015 06:08

 


Fredag morgon.

Det är faktiskt skönt med långa dagar i veckan bakom.

En helg att se fram emot.


Se fram emot - det är något vi alltid måste göra.


Om man inte upplever att det finns något att se fram emot blir livet stängt och mörkt.


Vänta inte på att det ska komma en ljuspunkt.

Ordna den själv.


 Alla människor borde ha någonting att se fram emot.

Det är ju mycket av drivkraften och glädjen i vardagen.

Det kan vara små enkla saker eller vilda drömmar, men har man ingenting att se fram emot får man ju heller inte kraften att klara av det som är jobbigt.


Så låt oss se fram emot morgondagen medan vi lever varje minut i den dag som är.

Det är stort att få vara en människa på jorden.


Önskar DIG en underbar dag!


Och så morgonens citat:


"Vart du än går. Ta med dig hela ditt hjärta."

Konfucius


 



Av Kaela - 11 december 2015 06:05

 



Grattis på namnsdagen idag den 11 december Daniel och Daniela!


Grattis också till DIG som har födelsedag!


Allt gott till er firardag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards