Alla inlägg den 18 december 2015

Av Kaela - 18 december 2015 20:27


 


Låångt till sena kvällen - men glad över att jag faktiskt klartat dagen riktigt bra - det blev en bra fredag och avigsidan hade en framsida.

Jag ställde inte alls lika stora krav på mig själv idag.

Det medförde överhuvudtaget en bra känsla både fr mig och de omkring mig.

Det måste man ju kunna klara utan att vara vaken en hel natt för att uppnå det.


Nu börjar min uttröttade kropp tycka at det är dags för vila - och det ska den få.

Men DU kommer kanske att vara uppe många timmar än.


Framförallt - låt de timmarna bli en fin avslutning på DIN fredag!


Här kommer också kvällens citat:


"Vi fäster ofta för mycket vikt vid vad andra säger om oss och

 för lite vikt vid vad vi säger om andra"


Okänd tänkare

Av Kaela - 18 december 2015 19:15

Genom tiderna bakåt har det funnits en hel del uttryck som med tiden iklätts ordspråkets värdighet-

Till exempel:

Ana argan list – Ana någon bakomliggande elakhet.

eller en annan avsikt än den man visar.



 




Ana ugglor i mossen    - ana att något inte är som det förefaller vara.


Idag säger vi att någon har en dold agenda.


Egentligen betyder ju agenda dagordning, föredragningslista....alltså något som öppet läggs på bordet så alla vet vad man talar om.


Att ha en dold agenda definieras ungefär som baktankar, att ha en hemligt mål med sina gärningar


Alltså . inget vidare snyggt.

Så mycket enklare det är om vi alla är öppna med vad vi vill!










Av Kaela - 18 december 2015 06:03


 



Har du varit med om att sömen mer eller mindre totalt svikit dig en hel natt?


Jag vet i alla fall nu att det gör att man känner sig lite "töcknig"!


Det var helt omöjligt för mig att somna.

Jag var ledsen över att den kollega jag fick i augusti/september skiftet tvingades sluta eftersom vår budget visat sig för trång.


Vi var ute och åt igår tillsammans med en ur styrelsen och hon och jag. - och det var bra att få avsluta hennes tid hos oss på ett bra sätt-

Trots att vi alla kände oss nedstämda.


Jag kommer att sakna henne oerhört myclet.

Inte bara för den lättnad hon har utgjort i jobbet utan ocså för den person hon är.


Men - pengar styr allt sägs det.

Synd att de ska få göra det!


Idag börjar morgonen med Frivilligfrukost!

Bra!

Då får jag röra på mig och det är alltid lättare om man är trött.


Nu vill jag önska DIG och oss alla en bra fredag!


Låt oss göra den till det genom att vara öppna (trots trötthet och annat vi kanske bär på) till den bästa fredagen på länge!


Och så ett citat att ta med oss ut i dagen!.


"Även baksidan har en framsida."
Okänd tänkare

Av Kaela - 18 december 2015 05:56


 


Trodde att Abraham som har namnsdag idag -  är ett namn som inte har så många bärare.

Men ni är faktiskt 1224 personer som har namnsdag idag!


Varmt grattis!


Varmt grattis också till DIG som har födelsedag så hör några dagar före jul!




Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards