Alla inlägg den 8 december 2015

Av Kaela - 8 december 2015 18:36

 




När arbetsdagen är över och vi ska summera den infinner sig säkert för dig - precis som för mig, frågan: "Har jag hunnit det jag ville/borde/förväntades idag?

Jag vet inte ditt svar på den frågan men jag vet att jag oftast tvingas konstatera att: nej inte alls- det är mycket jag inte hunnit.

Men hur går det då?

Om en massa saker borde vara avklarade som inte är det.
Märkligt nog händer inte så mycket.

Måstena som radades på varandra i morse har inte alls alla hunnits med.

Men arbetsdagen tog slut i alla fall - världen står kvar - ingen katastrof har inträffat.


Kan det möjligen vara så att vi radar alltför många måsten i morgonens hurtfriskhet som vi framåt slutet av dagen tvingas konstatera: det mesta- eller i varje fall hälften blev ogjort.


Kanske är det så att vi bygger upp energimonster av allt som vi antar att andra förväntar sig av oss
Tänk om det bara är vi själva!


Vi som vill vara duktiga.

Visa att vi kan.


Jag tror att jag har förmågan att vara lycklig oberoende av yttre faktorer och kan hitta en guldkant i tillvaron under alla förhållande - ändå har jag ju alltför lätt att falla i "måste-fällan"


Den har tusen tentakler den där fällan.

Vad det gäller är ju att inse att jag måste mycket lite av det jag inbillar mig.


Inse att det är vi själva som skapar de allra flesta måste vi försöker leva upp till.


När vi egentligen vill känna: jag är här och nu och njuter av mitt liv och är tacksam för det som livet gett och ger mig.


Idag har vi så bråttom och vi ställer så stora krav på oss själva, att vi mer eller mindre glömmer  bort att det är vårt liv som pågår .

Vi tror att vi hela tiden måste fylla våra dagar, för annars har vi levt ett meningslöst liv –att vår kalender ska vara överfull - för då är vi betydelsefulla.


Vett du - en sak har livet lärt mig.

Jag kan aldrig vara betydelsefull i andras ögon om jag inte är det i mina egna.


Så låt inte minuterna bara passera - lev varje del av detta ditt enda liv.

Svårt?

Ja!


Men vi försöker - eller hur?



Av Kaela - 8 december 2015 06:14

 



En riktigt trött morgon för min del!

 VIsst påverkas vi av mörkret  och blir tröttare än den ljusa årstiden.


Kanske är det så att vi har glömt att leva mera efter årstiderna.

Så som jag tror våra förfäder gjorde.

När man inte hade elektriskt ljus så kröp man tidigt i säng för att spara på sitt ljus.

Vi gör inte så för vi kan få ljuset att strömma i våra hem- även då mörkret härskar därute.


Det är en faschinerande tanke att när det är mörkt här hos oss är det ljust någon annan stans på jorden.


Idag är trots mörker- en gåva.


Så - var rädd om DIN dag - så här en tisdag i mörkaste december.

Den är DIN att göra det bästa av!


Ett citat att ta med oss ut i dagen:

.

"De mest underbara sakerna i världen kan inte ses eller röras. Utan måste kännas i hjärtat."
Helen Keller

Av Kaela - 8 december 2015 06:10

 


Idag - den 8 december har Virgina namnsdag!


Jag gratulerar!


Gratulerar också DIG som har födelsedag idag!


Ha en fin och minnesrik firardag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards