Alla inlägg den 10 december 2015

Av Kaela - 10 december 2015 21:36

 



Ikväll är det struligt på Bloggplatsen.

Alltför ofta senaste tiden tycker jag.

Tredje gången jag sitter och skriver samma sak och allt bara försvinner.

Inte bra alls!


Det måste de göra något åt annars byter bloggarna bloggplats.


Julfesten på Frivilligcentralen är över

.Strålande gemenskap och glädje.

Mätta och belåtna och riktigt glada efter Tonbandets musik styrde alla härliga frivilliga kosan hemåt med en julklapp under armen


Allt jobb var det värt - att få glädja dem som alltid gläder andra.


Nu är jag ganska trött och på väg att stämma träff med honom med drömparaplyet.


Hoppas DU är nöjd med DIN dag och mår bra!


Här kommer kvällens citat:


"Det gäller inte att skämta bort saker och ting -  det gäller att skämta fram dom. "

okänd tänkare

Av Kaela - 10 december 2015 12:39

 


Här ser ni några få av de bord som står dukade för att ta emot gröthungriga frivilliga till julfesten kl 1800 ikväll.

Det är tur att inte alla 300 kommer.

Då blev det trångt runt borden.





Av Kaela - 10 december 2015 05:33


 

Om det är något vi människor behöver så är det varandra!

Och ändå beter vi oss ofta som om vi vore rädda för varandra - eller minst av allt vill möta en annan människa.

Främst förstås på offentliga platser.


Varför har vi blivit rädda för det som är ett av våra största behov -  att möta människor.

Varför vänder vi blicken ifrån någon förbipasserande?

Eller varför sätter vi oss på längsta avstånd ifrån en annan människa påbussar. spårvagnar och tunelbanor?


Detta är egentligen det allra allvarligaste fel vi kan göra mot oss själva.
Tankarna om detta föddes igår när jag mötte en ung mamma med en trilskande tre- åring på stan.

Det gav mig minnen - av mina egna trilskande tre-åringar.

Minnena födde ett leende på mina läppar.

Den unga mamman stannade till - och gav mig ett trött, men strålande leende tillbaka.

Glädjen det gav mig gjorde mina steg lätta.

Hoppas mitt leende gjorde hennes  fortsatta shopping med den lilla lättare.


Eller - det vet jag ju egentligen.

Inget leende landar hos en medmänniska utan att det värmer.


Men - för att kunna le mot en människa måste jag möta hennes blick.

Ofta så fungerar vi så bakfram att om vi - av en händelse - råkar möta en annan människas blixk så drar vi snappt åt ooss vår egen blick!

Istället för att hålla kvar blicken och kanske le.


Lennedet bekräftar vårt möte.


Och möten är livsviktiga.


Det vi människor mest behöver är andra människor!


Det sägs att bara vi vänligt möter en främlings blick, så bidrar vi till upplevelsen av ett tryggare samhälle.


Så låt oss verkligen möta människorna vi möter - låt oss börja idag!


Önskar DIG en fin dag med möten som berikar dig!


Så - förstås - ett citat även denna morgon:


"Vi är inte bara här för att försörja oss. Vi är här för att berika världen”   

Woodrow Wilson

Av Kaela - 10 december 2015 05:24

 


Malin och Malena - idag ska ni fira - det är er namnsdag!


Och fira ska förstås också  DU göra - som har fldelsedag idag!

Gör en härlig dag - namnsdagsbarn och fördelsedagsbarn!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards