Alla inlägg den 21 december 2015

Av Kaela - 21 december 2015 20:08

 




Mörkret har fallit för flera timmar sedan.

Och det är lika svårt att hålla reda på när det verkligen blir kväll som det är om sommaren när ljuset finns kvar till närmare midnatt.


Men av en annan anledning.


Men så blir det - när moder Jord bjuder på en resa runt solen varje år.

Gäller att ta vara på intrycken under resan!


Vi är olika och var och en av oss uppskattar mera vissa stadier av resan än andra.


Det är ju faktiskt så att detär på grund av att vi alla är olika som var och en av oss är så speciell.
Så sätt  inte dina mål efter vad andra människor tycker är viktigt.

Låt inte ditt liv glida genom dina fingrar genom att leva i det förgångna eller för framtiden.
Genom att leva ditt liv en dag i taget kommer du att leva alla dagar i ditt liv.

Och njuta på just ditt speciella sätt av den årliga resan. 
Ge inte upp när du fortfarande har någonting att ge.
Ingenting är över förrän det ögonblick du slutar att försöka.


Var inte rädd för att medge att du är allt annat än perfekt.


Det är den bräckliga tråd som binder oss alla samman.

Var inte rädd för att ta risker.
Det är genom att ta chanser som vi lär oss att vara modiga.

Stäng inte ute kärleken från ditt liv genom att säga att den är omöjlig att finna.
Det snabbaste sättet att få kärlek är att ge kärlek, det snabbaste sättet att förlora kärlek är att hålla fast vid den för hårt och det bästa sättet att behålla kärlek är att ge den vingar.

Avfärda inte dina drömmar.
Att vara utan drömmar är att vara utan hopp, att vara utan hopp är att vara utan ett syfte med livet.

Spring inte genom livet så fort att du glömmer inte bara var du har varit,
utan också vart du är på väg.
Livet är inte bara ett lopp, utan en resa som du ska smaka på varje steg längs vägen.

Stanna upp en stund - just nu!


Smaka på just den här stunden!


Önskar DIG en fin kväll och en god natt!


Här kommer kvällens citat:



"Varje människa föds med en unik klang. 
För att inte bli ostämd måste hon följa sin natur."


Stefan Whide


Av Kaela - 21 december 2015 13:45

 



Jag vet inte om någon mera än jag har reagerat på att den journal som en läkare för vid mötet och undersökningen av mig ska få hamna i andra läkares händer - som jag aldrig mött.

Det gör mig faktiskt upprörd.

Det handlar om allas vår rätt till integritet i mina ögon.


Man kan ju spärra sin journal säger du kanske.

Det är tveksamt om man kan det.


Förvisso kan man säga till om att min journal ska vara spärrad.

Dagens Medicin kan du läsa att det är en chimär. att tro att man kan stoppa sin journal från att hamna i händer som jag upplever som obehöriga eftersom jag aldrig fått träffa personerna eller godkänt att de får läsa.


När någon kommer till din spärrade journal står det visserligen att den är spärrad - men så står det också: Vill du ändå läsa den - ja eller nej!



Så mycket betyder den spärren.


Fyra läkare kallar detta för ett historiskt vägskäl.

Vad säger du?

Av Kaela - 21 december 2015 05:50


 




Varje dag kräver väl på sitt sätt sin planering.

Vi har- de flesta av oss en kalender som säger oss vad som ska hända denna dagen.

Jag har en förstås.


Och så här på morgonen kan jag tycka att jag har "koll på läget".


Men ibland känns dagen som ligger framför nästan övermäktig.

Gissar att du har sådana morgnar också.


Det är då det gäller att ge sig själv några dyrbara morgonminuter för att få dagen så att säga på rätt köl från början.

För min del börjar jag alltid med en "tankestund".

När jag bara sätter mig ner och låter tankarna komma och gå som de vill.


Avslutar alltid den där stunden med en "tacksamhetsstund".

När jag säger högt vad jag är tacksam över.....


Det ger alltid en rätt början....

Och med en rätt början blir fortsättningen oftast bra också.


Önskar DIG en underbar dag!

Kom ihåg att den inte bara är en etapp på din livsresa som du ska igenom.
Det är en alldeles särskild dag!

Den är DIN och det gör den helt unik!


Här kommer morgonens citat:


"I själva verket är det så att tacksamhet är vägen till att kunna ta emot det du vill vara, göra och ha."

Ronda Byrne




Av Kaela - 21 december 2015 05:45

 


Idag är det måndagen 21 december och Tomas har namnsdag!


Jag gratulerar!


Gratuerar också DIG som har födelsedag idag så varmt!


Allt gott till er bemärkelsedag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards