Alla inlägg den 28 december 2015

Av Kaela - 28 december 2015 23:58

 



I de sista skälvande minuterna innan det blir den 29 december påbörjar jag en gonattönskan till DIG.

Hoppas DIN dag har varit det Du önskade och att natten som väntar ska ge DIG skön vila!


Ett citat inför natten kommer här:




"Vi är alla änglar med en vinge och bara genom att omfamna varandra kan vi flyga." 
Luciano de Crescenzo


Av Kaela - 28 december 2015 15:14

   



Mellandagarna...

Undrar om det finns fler länder som har ett liknande uttryck för vardagarna mellan jul och nyår?

De är alldeles särskilda dagar....inte riktigt fest...men inte riktigt vardag heller.


"Vad fyller man mellandagar med" frågade en vän som ringde under förmiddagen.

Jag har inte haft några problem med det.

Vi flyttade in här i lägenheten  2 mars och då var det mitt under en tuff period på mitt jobb.

Vilket medförde att allt åkte ner lite huller om buller i kökslådorna - men nu ska ni veta att mannen i mitt liv och jag har fått till en bra ordning.

Puh....skönt.....


Det tillsammans med lite småinköp - köplusten fanns inte alls....men ibland bara måste man - och en fika på stan  - så blir det nu en bok.

Det var alltför länge sedan som jag hade ork och tid att drunkna i en bok.

Vilket jag ju älskar att göra.

Boken jag just nu hunnit en bit i heter "Att hela de levande"  skriven av franska  Maylis de Kerangal och handlar om Simon som  under bilfärd med ett par andra ungdomar omkommer när deras bil får sladd.

Hans föräldrar godkänner att hans organ ges till donation.

Simon blev bara 19 år....men hans organ ger möjligheten för andra att leva...


Mera avslöjar jag inte...och jag har inte läst ut den...än så länge är jag helt begeistrad i det fantastiska sätt som författarinnan använder för att låta bokens gestalter ta form och bli verkliga....men slutet kanske jag berättar om lite senare.


Men jag kan ju säga att boken vunnit flera fina priser i Frankrike och att den dessutom har filmats...


  






Av Kaela - 28 december 2015 10:47


I Seattle i USA har man tagit ett djärvt grepp.

Dagiset har placerats på äldreboendet!

Tänk om vi kunde sprida det här så att våra äldre människor i Sverige, som är i behov av det, också kunde få en sådan här positiv vardag.

Av Kaela - 28 december 2015 08:17

 




En ny dag gryr....

Försiktigt kommer ljuset utanför mitt fönster.

Ingen av oss vet vad denna dagen ska bära med sig till oss var och en - och för världen i stort.

Varje ny dag är en dag för att skapa kärlek och glädje.

Därför att glädje och kärlek är livsuppbyggande och livsuppehållande.

Glädje och kärlek förmeras ju mera vi ger uta av det!


Lika viktigt som att ge är att ta emot!

Om vi inte lever den här dagen med öppna ögon inför vad den genom de människor vi möter, boken vi läser eller telefonsamtalet som kommer har att ge - ¨å går vi miste om själva syftet med denna dag!


För att ta emot måste man ha en öppen famn - och med en öppen famn ger man till de som vi möter.

Utbytet - flödet av kärlek och glädje är det som gör att vi orkar.

Det är bland annat så vi ger kraft till varandra....i en slags ständig cirkulation.


Det är så vi ger varandra styrka att orka även dagarna med sorgkanter.


Nu önskar jag DIG en dag just så som DU längtar att den ska vara!


Avslutar dessa tankar med de sista orden ur Karin Boyes dikt "I rörelse".

Den får bli citatet idag!


"Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.
Oändligt är vårt stora äventyr."


Av Kaela - 28 december 2015 08:04

 



Idag är det måndagen 28 december och Benjamin har namnsdag!


Grattis till er som bär det fina namnet!


Stort grattis också till DIG som har födelsedag idag!


Önskar allt gott till er bemärkelsedag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards